Многообразие и приобщаване
Стратегическият фокус върху принципите на многообразие и приобщаване е от ключово значение за успеха на Sandoz в дългосрочен плаk. Многообразието в екипа означава, че имаме служители с широк спектър от различен житейски опит и история, както и различен подход в нашата работа. Това ни позволява да предлагаме на пациентите и клиентите на компанията най-креативните и ефективни решения, както и да привличаме най-добрите специалисти. Имаме сериозно отношение към многообразието в националност, раса, етнически произход, пол, сексуална ориентация и религия, към приобщаването във всички свои дейности.
Нашият подход
Стратегическа посока и отговорност
От 2008 г. насам Глобалният съвет за многообразие и приобщаване е ръководният фактор в Sandoz по тези въпроси. Той се занимава с темите, свързани с многообразието в личния състав, изграждането на приобщаваща култура и набелязване на пазарни възможности за обслужване на различни клиенти с ограничен достъп до здравни услуги. Глобалният съвет за многообразие и приобщаване формулира бизнес обосновката за необходимостта от разнообразие и спомага за разгръщане на някои от най-важните ни програми за лидерство, набиране на кадри, обучение, менторство и многообразие – на глобално ниво и в някои ключови местни пазари.
За да се възползваме максимално от импулса, зададен от Глобалния съвет за многообразие и приобщаване, ние създадохме мрежа от Глобални съвети по въпросите на многообразието и приобщаването в много от нашите ключови пазари. Те работят на местно ниво, с подкрепата на ръководителите на локалните структури, за въвеждане на инициативи за насърчаване на многообразието и за да се уверяват, че практиките ни са от полза за служителите и пациентите.
За да можем да измерваме напредъка си по отношение на многообразието, разработихме глобална скала и местни скали за различните страни със заложени цели и очакваме от всеки ръководител на локална структура да носи отговорност за успеха от тези действия.
За да бъдеш най-добрият, трябва да привличаш най-добрите
Нашата визия е да се превърнем във водещата генерична компания в света, като култивираме приобщаваща, високоефективна среда, в която многообразието се цени. Стратегията ни е да използваме усилията си в областта на набирането на кадри по света, за да създадем резерв от талантливи кандидати с изключително разнообразен опит и произход в 160-те държави, в които развиваме дейност. Привличането и задържането на сътрудници с различен профил ни дава ключово конкурентно предимство в глобалната война за кадри.
Помагаме на хората си да разгърнат пълния си потенциал
Ние не просто искаме да намерим най-добрите служители – искаме да сме сигурни, че всички наши сътрудници получават напътствията и ресурсите, от които се нуждаят, за да осъществят потенциала си. За да подпомогнем сътрудниците си в това начинание, създадохме инициативи за развитие на лидерски умения. През 2010 г. въведохме програмата „Да бъдем лидери“ на Sandoz, която предлага продължаващо обучение, което да подготви следващото поколение лидери. През 2011 г. стартирахме лидерската програма „Жените в Sandoz“ (Women @ Sandoz), която намира и развива нашия кадрови резерв от специалисти жени. Наскоро обявихме новата си мрежа за служители – глобалната „Жени в лидерството“, която предлага на жените на всички нива в организацията подкрепа за развитие на кариерата и инструменти за създаване на професионални връзки.
Изграждане на култура на приобщаване – корпоративен приоритет и лична отговорност
За да постигне целта си да предлага достъпни лекарства на пациенти от целия свят, Sandoz се нуждае от участието на всеки свой сътрудник. Затова от сътрудниците се очаква да вземат участват в процеса на набиране на нови кадри, тяхното напътстване и подкрепа. Освен това всички сътрудници са задължени да се отнасят с уважение и достойнство един към друг – от най-новия до най-висшестоящия. За тази цел разработихме обучението по приобщаващо лидерство – програма, подчертаваща значението на управлението на кадрите съгласно принципа на приобщаването с цел изграждане и поддържане на нашата култура на висока ефективност.
Освен че провеждаме обучения в тази област, ние полагаме усилия и за повишаване на осведомеността и насърчаване на многообразието посредством бюлетина, посветен на многообразието и приобщаването, който се издава всяко тримесечие, списанието за служители „Connect“ и глобалните заседания на общото събрание. От 2011 г. насам издаваме глобален Годишен отчет за многообразието и приобщаването, представящ нашите програми и инициативи от целия свят. И накрая, от 2008 г. насам признаваме постижения в областта на многообразието и приобщаването с годишните награди на Sandoz за постижения в тази област. Тези награди се връчват на екип и отделен служител със значим принос за култивирането на многообразна и приобщаваща среда.
Постигане на бизнес резултати чрез многообразието на пазара
Като влага ресурси в разбирането на пациентските си групи и различните им потребности, Sandoz може по-успешно да постигне мисията си да разширява пациентския достъп до висококачествени, достъпни лекарства по целия свят. Местните маркетингови програми за многообразие и приобщаване ни помагат да достигаме до пациентски популации, които традиционните пазарни изследвания биха пропуснали. До днес сме осъществили маркетингови програми за многообразие и приобщаване в Австрия, Белгия, Бразилия, Канада, Китай, Египет, Германия, Индия, Италия, Русия, Словения, Южна Африка, Турция и САЩ.
Безспорно вече разполагаме със знанията, уменията и глобалния обсег, необходими за успешен бизнес. Сега изграждаме култура, която привлича възможно най-широк спектър от идеи, опит и гледни точки. В бъдещ план нашата корпоративна култура има за цел да прегърне изцяло принципа на многообразието и да даде на всеки член на нашия екип възможността и увереността да постига успехи. Тази споделена цел несъмнено ще разгърне пълния потенциал на Sandoz.